Thursday, June 30, 2011

Summer Vacation - Netherlands

So here's the reason for my little blogging absence lately - I've been on vacation :) I spent a good week in the Netherlands, on the coast of the "Eemmeer" making half-day-trips to the countryside and two days in Amsterdam. The weather was quite bad but best thing - I spent lots of quality time with my little family. Sleeping until late, swimming, long walks on the seaside, reading and watching movies on DVD in the evenings - just perfect. Now I feel relaxed and comfortable back home. And I got to get back to Amsterdam once again - it was my first time there and it was lovely!
Here's a sneak peek in my photo travel log (hope you like ships :))

Ich war auf Kurzurlaub in den Niederlanden, daher auch meine spärlichen Posts in der letzten Zeit. Zuerst ein paar Tage am Eemmeer, einem der niederländischen Binnenmeere. Von dort aus sind wir ein wenig herumgefahren und waren anschließend 2 Tage in Amsterdam. Das Wetter war leider ziemlich mies, Regen gab's jeden Tag in Mengen - aber ich habe eine schöne intensive Zeit mit meiner kleinen Familie verbracht. Lang ausschlafen, schwimmen, lange Spaziergänge auf dem Deich, viel lesen und abends DVDs schauen - also einfach perfekt. Und jetzt bin ich entspannt und gut gelaunt wieder zuhause. Nach Amsterdam will ich unbedingt nochmal länger (auch zum shoppen, denn das gabs in dem Urlaub gar nicht).
Jetzt folgt mein kleiner Foto-Bericht - ich hoffe Ihr mögt Schiffe :)

Eemmeer


Enkhuizen
A little old city at the coast of the IJsselmeer | Ein hübsches altes Städtchen am IJsselmeer

Amsterdam