Friday, June 10, 2011

Lovely List - No 23

3 Weeks 30 Songs - Part 1

I promised more to post more on music - so here we go! That my adaption of this "30 days 30 songs" facebook/blog thingy. 30 daily posts - that sounds a bit like how to fill a month with postings. But 3 friday lists okay :)

Ich habe ja mehr Musik auf dem Blog angekündigt - und los geht's. Als Einstieg hab ich mir eine Variante des Facebook/Blog-Spielchens "30 days 30 songs" ausgesucht. Statt 30 täglichen Posts (das hört sich für mich schon arg nach Füllmaterial an) lieber 3 Freitags-Listen :)

01 - Your favorite song
Depeche Mode - Never Let Me Down Again
Hard to name just one, but this song is definitely among my lifetime top10.
Wie, ich darf nur eins nennen? Dieses Lied ist jedenfalls unter meiner ewigen Top10.

02 - Your least favorite song
Jennifer Lopez - On the Floor
I usually do not listen to music I don't like - but this is an example for chart-trash you just couldn't avoid.
MusiK die ich nicht mag, höre ich eigentlich nicht, aber das gehört zur Kategorie "Chart-Schrott, kann man nicht aus den Weg gehen"

03 - A song that makes you happy
Ben Kweller & Adam Green - Kokomo
Even sunnier than the original!
Da muss man einfach mitsingen und grinsen!

04 - A song that makes you sad
Gordon Lightfoot - If You Could Read My Mind
Makes me instantly start to cry (very disturbing, when other people are with me).
Da fang ich an zu heulen, wenn ich es nicht schnell genug wegdrücke...

05 - A song that reminds you of someone
Muse - Sunburn
This reminds me of a friend I haven't seen in a long time.
Wenn ich dieses Lied höre, muss ich an eine Freundin denken, die ich schon lange nicht mehr gesehen habe.

06 - A song that reminds of you of somewhere
Phantom Planet - California
Cheesy - but I spent this summer in Berkeley/Cal. (and even got the CD there).
Auch wenn's kitschig klingt, ich war in Berkeley als die CD erschien und habe sie auch dort gekauft.

07 - A song that reminds you of a certain event
Robbie Williams - Supreme
Reminds me of a great time at university where I met real good friends - we all went to Robbie's Open Air Concert in Cologne. So much fun!
Dieser Song steht für mich für ein großartiges Robbie-Konzert in Köln, weil ich mit großartigen Leuten da war und wir unglaublich viel Spaß hatten.

08 - A song that you know all the words to
Charles Aznavour - She
Here I could name hundrets of songs (remember last weeks list?) but I want to trow a song with longer lyrics in the pot.
Ich kenne sicher die Texte von hunderten, wenn nicht tausend Liedern (hab ich auch schon in der letzte Liste angedeutet), aber ich denk' ich werf mal was mit längerem Text in die Waagschale :)

09 - A song that you can dance to
Stardust - Music Sounds Better With You
Classic french house is still my fave dance music.
Zu den French House Klasssikern tanz ich immer noch am liebsten.

10 - A song that makes you fall asleep
Maximilian Hecker - Infinite Lovesong
I like his songs, but this one is a bit tiring.
Auch wenn ich den jungen Mann sonst gerne mag, dieses Lied finde ich einschläfernd.