Friday, March 4, 2011

Lovely List - No 9

50 classics for your closet - revisited
Remember last week's list? Well, I ran through my closet and the results according this were not perfect but also not too bad. For the details:
  • footwear, pants, skirts/dresses: A+ all checked off
  • accessories: Everything in my closet, although I must admit I never used an umbrella as a fashion accessory and my skinny belts are not really colorful.
  • baubles: B- I don't own a signet ring, and I don't want to either. Maybe I can switch to "statement ring"?
  • tops: B No check for silk cami and my cashmere sweater's a crew neck.
  • outerwear: F My problem zone so far, I just can call a wool coat my own. But for denim jacket - I used to own one or two in the past.

50 Klassiker - was mein Kleiderschrank hergibt
Letzten Freitag habe ich ja die "50 classics" gepostet. Danach  habe ich meinen Schrank durchgesehen, mit gemischten Ergebnissen. Zu den Details:
  • Schuhe, Hosen, Röcke/Kleider: Glatte 1, alles da
  • Accessoires: 1- Eigentlich auch alles vorhanden, obwohl meine Schirme eher nicht als modisches Accessoire taugen und meine schmalen Gürtel wenig farbenfroh sind.
  • Schmuck: 2-3 Ich habe keinen Siegelring und will eigentlich auch keinen. Aber vielleicht zählt ja ein Statement-Ring?
  • Tops: 2 In meinem Schrank ist kein Seidencami vorhanden und mein Kaschmir-Pulli hat einen Rundhals-Kragen.
  • Jacken/Mäntel: 5 Nach dieser Liste liegt hier meine Problemzone, denn ich habe aktuell nur einen Wollmantel von den genannten. Na ja, Jeansjacken hatte ich zumindest.